IF Skadeforsikring
Alle ønsker å føle seg trygge på at de får den hjelpen de trenger dersom noe skulle skje – derfor har vi forsikringsordninger. En forsikring sørger for å dekke eventuelle økonomiske tap vi gjennomgår, og kan være til god hjelp om vi er i utlandet og behøver assistanse. Men valgmulighetene er mange, og markedet er stort.
Mange ønsker også å få hjelp til å redusere risikoen for at noe uforventet skal skje – og velger vi først en forsikringsordning, ønsker vi gjerne at dette er et selskap som gir oss gode fordeler og hjelper til med å skape tryggere miljøer. Dette er alle punkter forsikringsselskapet If Skadeforsikring har lagt til rette for. Vi skal nå se litt nærmere på selskapets verdier samt de ulike tilbudene de har for sine kunder.
Om IF Skadeforsikring
If er et forsikringsselskap for privatpersoner og bedrifter. I Norden og Baltikum har de hele 3,6 millioner kunder, hvilket gjør de til Nordens største forsikringsselskap. De fleste nordmenn har nok et forhold til If, men det er ikke sikkert alle vet like mye om de ulike ordningene. Dette selskapet samarbeider med blant annet Trygg Trafikk og er derfor et samfunnsengasjert forsikringsselskap som tilbyr hele bredden av skadeforsikringstjenester og -løsninger.
Slik fungerer IF Skadeforsikring
Som kunde har du mange muligheter, og If tilbyr skreddersydde avtaler til både privatkunder, så vel som bedrifter og landbrukskunder. For å gi deg den beste tryggheten vet If at kundeservice er nødt til å stå sterkt, og dette har de lagt mye vekt på. Arbeidet lagt ned i deres kundeservice har vunnet de tittelen som Beste Kundeservice av Kantar TNS, noe som er en stor trygghet for mange kunder.
Sammenligning med konkurrentene
Selv om det finnes mange forsikringsselskaper på markedet og konkurransen er stor, så kommer det tydelig frem at de ulike selskapene fokuserer på ulike ting. If er et solid selskap som jobber hardt for å hjelpe sine kunder å forebygger skader, og dette på en bærekraftig måte. Et eksempel på dette er at If ønsker at kunder skal forstå risikoen ved klimaendring, og ha dette i tanken når de velger boliger som befinner seg nærme havet eller vassdrag.
Kommunikasjon er også viktig for If, og kunder kan være sikker på at de får en førsteklasses service sammen med sine gode forsikringsordninger. Å vite at forsikringsselskapet står klar til å rådgi og veilede både gjennom ulykker, men også i hverdagen, er noe mange kunder vektlegger. Hvis dette gjelder deg vil du nok bli meget fornøyd som forsikringskunde hos If.
Konklusjon
Er du glad i gode fordelsprogram og er ute etter et forsikringsselskap som både er etablert og bryr seg om bærekraftige løsninger? Da er If Skadeforsikring absolutt å anbefale. Det er ikke uten grunn at If har klart å kjempe seg til toppen og blitt Nordens største forsikringsselskap. Dette har de klart ved hjelp av sine trygge ordninger og trofaste kunder, som gang på gang kommer tilbake for den gode servicen og de bærekraftige løsningene
Forsikringer hos IF Skadeforsikring
- Kjøretøy, hus og innbo, reise, person, båt, dyr, bedrift og landbruk
- 100% Uforpliktende & Gratis
- Forsikringsselskapene kjemper om deg
- Spar penger og tid
Slik får du de beste forsikringene!
- Fyll ut ett skjema (det tar 1 minutt)
- Få tilbud fra flere forsikringsselskap
- Takk nei til alle – eller ja til et tilbud du syntes er bra!
if forsikring erfaringer
Name: If skadeforsikring
Description: If vet at mange kunder velger forsikringsselskap med fordeler og andre rabatter i tankene, og derfor tilby de sine kunder en rekke goder. Blant annet kan privatkunder bli med i et fordelsprogram som gir goder i lengden. If ønsker å gi den beste beskyttelsen og vet det meste om hvordan du kan unngå risikoer. Derfor arbeider de hardt med å forebygge skader, og dette gjør de fra et bærekraftsperspektiv.
Kundeservice
Kontakt:
- Adresse: Drammensveien 264, 0283 Oslo
- E-post: Kontaktskjema på nettside
- Facebook: https://www.facebook.com/IfSkadeforsikring/
- Åpningstider: Hverdager 09:00-16:00
-
Kundeservice
-
Skadeoppgjør
-
Priser
( review)
Greie på pris, men det er på skadeoppgjør man ser kvaliteten på et forsikringsselskap og her er det fullstendig stryk. Vil understreke at dette ikke er misnøye med en konklusjon, men en advarsel til andre som vurderer selskapet. Her er det vinglete behandling, If har egne definisjoner, de gjør egne antakelser uten dekning eller dokumentasjon for disse, ved henvendelse til ledernivå (etter mye rot fra fagpersoner) unnlater de bare å svare (både leder for skadesenter og adm.dir). Og sender du en klage har de behandlingstid på flere måneder. Et godt råd: betal gjerne evt noen tusenlapper ekstra i premie, for er du uheldig og får en skade vil du ikke være kunde i If.
Did you find this review helpful? Yes (2) No (1)