Forsikring er noe alle trenger, men det er ikke alle forsikringsselskap som godtar hvilken som helst kunde. Noen forsikringsselskap er forbeholdt mennesker som arbeider i visse industrier eller yrker. Dette er selskaper som kun tilbyr forsikringsordninger til utvalgte kundegrupper, gjerne mennesker som er medlemmer eller ansatte i bedrifter og organisasjoner som har en avtale med forsikringsselskapet.
Er du ansatt eller pensjonist knyttet til jernbane? Da bør du fortsette å lese videre. Vi skal nemlig gå gjennom et forsikringsselskap som kun opererer med mennesker knyttet til jernbanen. Jernbanepersonalets Forsikring, forkortet til Jbf, er et forsikringsselskap som har ganske eksklusive kundegrupper. Vi skal nå ta et dypdykk i hvem som kvalifiserer seg til deres ordninger, og hva de har å tilby.
Jbf ble nemlig start av og for jernbaneansatte, og derfor kan du trygt vite at dette er mennesker som ser dine behov om du er kvalifisert. Forsikringstilbudene er mange, og de er tilpasset behovene du som jernbane-tilknyttet trenger. Alle har verdier de ønsker å forsikre, og det er spesielt godt å vite at det finnes selskaper som spesialiserer seg på virket ditt.
Jbf er et finanskonsern som har banktilbud åpen for alle, forsikringsordningene derimot er forbeholdt tre ulike kundegrupper. Den første gruppen er hovedkunder, dette er ansatte eller pensjonister som har tilknytning til VY eller deres datterselskaper. I tillegg inkluderes mennesker som har arbeidet i NJF og NLF. Den andre gruppen består av relasjons-kunder, dette er mennesker som er gift eller er barn av en medlemsberettiget-person.
Til slutt er det en eksklusiv ekstern kundegruppe, dette er mennesker som ikke er knyttet til jernbanen, men som har blitt tatt inn på særskilt grunnlag etter vedtak fra styre. Når det finnes eksklusive tilbud på markedet, er det lite tvil om at dette er et godt tilbud for de som kvalifiserer seg. Her får du skreddersydde forsikringsavtaler fra et selskap som virkelig vet hva du som kunde behøver, samt hvilke verdier du vektlegger.
Jernbanepersonalets Forsikring stiller sterkt på markedet, ettersom det ikke er noen andre selskaper som kan tilby akkurat den samme ekspertisen de sitter på. Selskapet ble skapt av jernbaneansatte og derfor vet de hva de aktuelle kundene er på jakt etter når det kommer til forsikringer. Her er det trygge rammer, gode vilkår og eksklusive ordninger du ikke får noe annet sted. I tillegg vanker det gode fordelsprogrammer som er spesielt utviklet for Jbf sine kunder.
Er du en kvalifisert kunde av tilbudene til Jernbanepersonalets Forsikring, er dette absolutt et forsikringsselskap å anbefale. Ikke bare tilbys det de aller fleste former for forsikring, men ordningene er skapt av jernbaneansatte, for andre jernbaneansatte. Er du på jakt etter et eksklusivt selskap som virkelig kan virket sitt, leter du på rett plass.
Med god service og tilbud tilpasset akkurat deg, er det få selskaper som kan konkurrere med på Jbf på dette feltet. Er du usikker på om du kvalifiserer deg eller ikke, kan du ta en rask spørreundersøkelse på nettsiden. Den vil fortelle deg hvor du står, og kan gi deg gode råd og tips videre i prosessen.
For å melde skade hos Jernbanepersonalets Forsikring (JBF) kan du logge inn på Min side via jbf.no og fylle ut digitalt skademeldingsskjema, noe som gir en rask og trygg behandling av saken. For reiseskader finnes det egne skademeldingsskjemaer på nettsiden, og ved alvorlige hendelser som hjemtransport eller sykehusinnleggelse skal du kontakte alarmsentralen direkte. Det anbefales å melde skade så snart som mulig etter hendelsen for å sikre effektiv oppfølging
JBF tilbyr et bredt spekter av forsikringer til sine kundegrupper, med hovedvekt på ansatte og pensjonister innen transport- og jernbanesektoren. Forsikringstilbudet omfatter blant annet bilforsikring, boligforsikring, reiseforsikring, livsforsikring og barneforsikring, samt spesialtilpassede løsninger og rabatter for de som samler flere forsikringer. Selskapet har også fordeler for sine eksklusive kundegrupper, og tilbyr konkurransedyktige priser og raskt skadeoppgjør
Du logger inn på Min side hos JBF via jbf.no ved å bruke BankID eller annen elektronisk ID. På Min side kan du kjøpe, endre og avslutte forsikringer, samt melde inn skader og følge opp pågående saker. Denne portalen gir deg også oversikt over dine forsikringsavtaler og dokumenter
Åpningstidene for JBF Forsikring sin kundeservice er vanligvis mandag til fredag fra klokken 09:00 til 15:00, men du kan også nå dem på telefon mellom 08:30 og 15:30 for forsikringsspørsmål. Det anbefales å ta kontakt innenfor disse tidene for raskest mulig hjelp
Du kan kontakte JBF Forsikring kundeservice på telefon 21 62 26 00 eller sende e-post til skade@jbf.no. Hovedkontoret ligger i Rosenkrantz’ gate 21, 0160 Oslo, og du kan også benytte kontaktskjema på nettsiden for skriftlige henvendelser. For enkelte tjenester, som kortsperring, er det døgnåpen telefonlinje